Forum der Rasur

Registriere Dich jetzt kostenlos!

Dadurch bekommst Du Zugang zu dem geschützten Mitgliederbereich, kannst beim Gebrauchtmarkt mitmachen und stellst nebenbei auch noch sicher, dass niemand Dir Deinen Wunsch-Usernamen wegschnappt.

Weck Surgical Prep

gvw755

Active Member
Long before Feather made their interchangeable blade, Weck made one. The blade look like a long and skinny Gem blade about 5 cm long. This was for their straight razor, but a Surgical Prep version made to look like a Feather safety razors of today. The purpose was to shave other parts of people, but many used them for face shaving. Two versions were made, one with a skinny rectangular handle, and one with a flat curved handle like a paddle. Both are very good and comfortable shaving razors.

DSC02563.JPG
DSC02564.JPG
DSC02565.JPG
 
Interesting looking razor, thanks for showing!
Are those blades still available?
 
nein denke die sind 5cm oder? Sehen aus die Teile als wenn sie für den OP gemacht worden sind, zum Enthaaren der Operationszone
 
Das sind Hair Shaper Klingen, wie sie z.B. auch in den Shavetten von Kismet und Weck verwendet werden. Sind nach wie vor erhältlich.
 
It’s a nice looking razor but I would still be a little nervous to try it.

Grüße,
 
The Dovo Shavette with green insert use these blades. They are hair shapers blades and still available.
 
[QUOTE = "JAYDEE, post: 34809, member: 242"] It's a nice looking razor, but I'd still be a little nervous to try it.

Regards, [/ QUOTE]

[QUOTE = "Chucky, post: 34839, member: 239"] Great Razor, but looks like a very aggressive one. [/ QUOTE]

It shaves other body hair comfortably. Face no different.
 
[QUOTE = "efsk, post: 34713, member: 28"] Nice. Are the blades as wide as a DE blade? [/ QUOTE]
I take a picture to compare.

Top to bottom - Weck, Feather AC, DE, Gem

DSC02566.JPG
 
Sehen aus die Teile als wenn sie für den OP gemacht worden sind, zum Enthaaren der Operationszone
Stimme dir hier zu. Für mich sehen die Teile auch sehr nach alten Chirurgischen Rasierer aus. Heute nimmt man hierfür wohl Einweggeräte.

Nachtrag:
Ähm, vielleicht hätte ich auch vorher mal die Überschrift übersetzten sollen. Da stets doch, dass es für dem OP bestimmt ist. ;)
 
Sehen aus die Teile als wenn sie für den OP gemacht worden sind, zum Enthaaren der Operationszone
Stimme dir hier zu. Für mich sehen die Teile auch sehr nach alten Chirurgischen Rasierer aus. Heute nimmt man hierfür wohl Einweggeräte.

Nachtrag:
Ähm, vielleicht hätte ich auch vorher mal die Überschrift übersetzten sollen. Da stets doch, dass es für dem OP bestimmt ist. ;)
Stimmt hab ich auch überlesen
 
Zurück
Oben